Telefony systemowe to grupa urządzeń telefonicznych, o najbardziej rozbudowanej funkcjonalności. Pozwalają na bezpośredni dostęp do zaawansowanych funkcji central telefonicznych oraz informacji o stanie linii miejskich i abonentów. Wymagają podłączenia do wyspecjalizowanych wyposażeń abonenckich, lub ethernetu ( telefony systemowe VoIP ). Przy zakupie zawsze należy sie upewnić jakie aparaty systemowe są obsługiwane przez centralę telefoniczną. Powinny być to urzadzenia tego samego producenta. Wyjatek stanowią tu centrale Platan obsługujące aparaty systemowe Panasonic. Zaleca sie zastosowanie aparatów systemowych na: - stanowiskach pośredniczących (lub na innych ważnych dla systemu łączności, np. u dyspozytora, w sekretariacie itp.). Taki aparat sprzyja obserwacji ruchu telefonicznego oraz ułatwia przekazywanie rozmów i korzystanie z usług centrali. Obserwując diody przy klawiszach aparatu lub konsoli, można stwierdzić, czy linia miejska/wewnętrzna jest wolna, czy zajęta, a po naciśnięciu tylko jednego przycisku wywołać abonenta, linię miejską lub usługę centrali. Dodatkowo na wyświetlaczu aparatu systemowego przedstawiane są komunikaty o aktualnym stanie centrali (rodzaj realizowanej usługi, czas, tryb pracy itp.). - stanowiskach agentów grup call center ze wzgledu na możliwość sterowania aparatem przez aplikacje komputerową i możliwość podłaczenia słuchawek nagłownych Jesteśmy dostawcą telefonów systemowych pracujących z centralami: Slican, Platan, Panasonic, Siemens, Gigaset,